Zwem strandje Hitland bos

  • Robert

    Wie wil er ook een zwem strandje in het Hilland bos? Lekker van de zomer buiten zwemmen, zonnen en spelen gewoon in de buurt en niet naar Krimpen of Rotterdam maar gewoon thuis in Capelle. Vind je dit ook een goed idee? stem op de website http://www.verbeterdebuurt.nl/ en bij 10 stemmen wordt het idee door de gemeente behandeld. Er wordt op dit moment druk gewerkt door de gemeente in Hitland, dus waarschijnlijk ook een goed moment om een strandje aan te leggen in de buurt van de parkeerplaats aan de dijk dan kunnen we deze zomer nog zwemmen.

    Alvast bedankt en hopelijk tot ziens op het strand

    Robert

  • ol3

    misschien handig om deze link erbij te zetten:

    http://www.verbeterdebuurt.nl/melding/2394/zwem-strandje-hitlandbos

    ik heb gestemd :-)

  • Hans

    Slecht idee. Hitland is nu vooral een honden-uitlaatplaats. Mensen houden geen rekening met de broedtijd van de vogels. En de gemeente? De Gemeente Capelle heb je zo aan je zijde, want die verpesten ieder stukje groen. Voor je het weet staat er een frites-kraam een terrasje en de onvermijdelijke pannenkoekentent en is er nog meer weg van die paar vierkante meter waar de Capelllenaar nog in de polder kan wandelen. Een groot deel van Hitland is al verloren aan de golfclub.

  • Chang Noi

    Helemaal mee eens, hoewel ik al 25 jaar niet meer in cady woon en er al 10 jaar niet meer geweest ben zag ik vorig jaar inderdaad dat de gemeente van cady zich volledig heeft laten inpakken door het bedrijfsleven (levert waarschijnlijk leuke vakanties of autos op). Bestaat cady eigenlijk nog wel?

  • JJ

    Het Hitland betreft een gebied dat in eigen beheer is. M.a.w. betekend dit dat het gebied niet valt onder Capelle aan den IJssel en ook niet onder Niewerkerk aan de Ijssel. De beheerders/eigenaren houden ook de golfbaan op het terrein.

    Ik vind het zelf overigens niet zo'n goed idee om er een strandje te maken? Dat wordt per direct een honden strand en het water leent zich niet voor zwemkwaliteit ivm het afgesloten karakter/bodemtype e.d.

  • Fred

    dat wordt een hondenzwembad. voor kinderen is het erg gevaarlijk in dat water te zwemmen vanwege de ziektes die je daar makkelijk kan oplopen. Gelukkig maar, want Hitland is al als natuurgebied aardig verpest.

  • middeninhetleven@live.nl

    Hey, weet iemand of dit strandje al is aangelegd, want het lijkt mij een leuke locatie voor dating..?

    Groetjes